Niski poziom IG posiłków – zadbaj o swoją dietę

0
50
Niski poziom IG posiłków

Zdrowe odżywianie to temat wzbudzający coraz większe zainteresowanie. Ludzie zdają sobie coraz bardziej sprawę z tego, że zdrowa dieta jest dla naszego organizmu bardzo ważne i ma istotny wpływ na nasz organizm. Dlatego szukają dla siebie optymalnych rozwiązań w zakresie żywienia wybierając między innymi taką propozycję jak dieta o niskim indeksie glikemicznym. Dlaczego warto się na nią zdecydować, czy dla każdego będzie odpowiednia?

Indeks Glikemiczny – o co tak naprawdę chodzi?

Oznaczenie indeksu glikemicznego jak możemy zauważyć staje się coraz bardziej istotne dla wielu osób. Warto wiedzieć co tak naprawdę on oznacza i dlaczego może mieć wpływ na nasze żywienie. Indeks Glikemiczny wyrażony w liczbach oznacza w jaki sposób dany produkt wpływa na wzrost poziomu glukozy we krwi w ciągu 2-3 godzin po spożyciu. Im wyższa liczba tym ten wzrost większy. Całość zestawiana jest z IG glukozy, który to indeks jest określony jako 100. Jeśli IG produktu jest poniżej 50 to jest on określany jako ten o niskim indeksie glikemicznym. Jeśli IG będzie między 50 a 70 to produkt określony jest jako ten ze średnim indeksem a ten z IG powyżej 70 jako ten z wysokim poziomem indeksu glikemicznego.

Dlaczego spożywać produkty z niskim IG?

Dieta o niskim indeksie glikemicznym zakłada spożywanie posiłków z niskim IG, ponieważ w ten sposób mamy zagwarantować, że w organizmie uwalnianie glukozy będzie wolniejsze i dzięki temu spożyte posiłki będą na dłuższy okres czasu gwarantować uczucie sytości. Produkty o wysokim IG powinniśmy w związku z tym spożywać sporadycznie, ponieważ szybko podnoszą one poziom glukozy we krwi i w dłuższej perspektywie zwiększają łaknienie. Dlatego powinniśmy ich unikać, ponieważ będą powodować większy apetyty i w dłuższej perspektywie wpływać będą na tycie. Z tego właśnie powodu wiele osób uważa, że przygotowanie diety o niskim indeksie glikemicznym będzie idealnym sposobem na szybką utratę niepotrzebnych kilogramów.

Zdrowa dieta dla każdego

Dodatkowo jak podkreślają specjaliści dieta o niskim indeksie glikemicznym będzie korzystna dla zdrowia, ponieważ wpływać będzie na obniżenie cholesterolu we krwi i dzięki temu u osób prowadzących taką dietę będzie można mówić o mniejszym ryzyku chorób naczyniowo – sercowych. Niski poziom indeksu glikemicznego będzie decydował o stałym poziomie cukru we krwi i tym samym osoba z taką dietą będzie mogła uniknąć sytuacji, w której pojawiać się będą napady wilczego głodu. Dlatego dieta ta jest obecnie tak bardzo popularna i przez wiele osób promowana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here